Mitska bića moga kraja

CILJ

Kroz projekt želimo upoznati učenike od 6 do 15 godina o legendama i bićima njihovog kraja. Učenici će istraživati i otkrivati mitska bića. Kroz upoznavanje mitskih bića učenici upoznaju život i razmišljanje ljudi u prošlosti. Svoja razmišljanja i doživljaje će podijeliti s drugim učenicima koji sudjeluju u projektu kroz crteže, prezentacije, glumu, ples, izradu zajedničke slikovnice te povezivanjem s drugim kulturama kroz njihova mitska bića. 

OBRAZLOŽENJE CILJA

  • upoznati mitska bića svog kraja 
  • crtanje mitskih bića 
  • izrada društvene igre ili igre s mitskim bićima 
  • stvaranje kratkih priča o svakom mitskom biću 
  • igrokaz o mitskim bićima 
  • izrada prezentacija i predstavljanje bića svog kraja 
  • povezivanje mitskih bića različitih krajeva 
  • izrada zajedničke slikovnice mitskih bića 
  • upoznavanje različitih krajeva kroz njihove legende i bića
  • E-Twinning projekt
  • Škole i sudionici projekta projektu će pristupiti kroz 4 nivoa ostvarivanja projektaa) prijava za projekt te korištenjem twinspace za zajednički dogovor o aktivnostima koje će sprovesti u svom razredu b) izrada scenarija za određeni danc) dan izvođenja procesa d) izvješće i konačna valorizacija cijelog procesa i samog projekta Za sudionike projekta formirana je web stranica projekta
  • PREDSTAVLJANJE RAZREDA  NALAZI SE NA :
  • https://youtu.be/0HJPk62Wj5I

STRAH OD NEPOZNATOG

STRAH OD NESTVARNOG

Doživljaj i kritički stav

Nastavna cjelina: boja

Boja kao pokazatelj emocije

 Nastavna jedinica: kontrast toplo – hladno

 Motiv: nevizualni – emocije- strah

Likovni problem: kontrast toplo – hladno

Likovna tehnika: kombinirana – akvarel i flomaster

REPRODUKCIJA:  Edvard Munch, Krik

Strah od nepoznatog

ISHOD

OŠ LK A.4.2.

Učenik demonstrira fine motoričke vještine upotrebom različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitom likovnom izražavanju.

Učenik u stvaralačkom procesu i izražavanju koristi:

– likovni jezik (obvezni pojmovi likovnog jezika i oni za koje učitelj smatra da mu mogu pomoći pri realizaciji ideje u određenom zadatku)

– iskustvo usmjerenog opažanja

– doživljaj temeljen na osjećajima, iskustvu, mislima i informacijama

– slobodne asocijacije na temelju poticaja.

OŠ LK B.4.1 Učenik opisuje likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj u cjelinu.

-opisuje osobni doživljaj djela i povezuje ga s vlastitim iskustvom mislima i osjećajima

MOTIVACIJA

LEGENDA IZ VRBANJE -ZAVIČAJNI GOVOR

Bio je neki stari didak, najviše je volio po stre dane biti na guvnu iza kuće. Ukućanima to nije bilo ništa neobično jer je od mladosti bio malo čudan. Volio je po noći odat , a po danu spavat. Posli cio dan pričo da je umoran. Radi njegovog noćnog izlaženja selo i zadrugari su počeli virovati da je vilovnjak.

Sve su to bile priče dok se  momci iz kuće ne okuraže i jedne noći za punog miseca uprate ga. Didak nije išo daleko. Samo do velikog rasta na livadi, niz guvno. Ono što su vidili začudilo ih je i zbunilo.

Vitra ni daška, a rast šušti i grane se povijaju. Didak ko da se s nekim divani i pomalo igra oko rasta. Nakon nekog vrimena začuju i svirku, a nigdi nikog. Utekoše glavom bez obzira. Sutradan jedan se okuraži i pita didakao tom , a ovaj mu ispriča. „E, sinko, vile su me zavele jednu noć davni, a znaš, kad te one zavedu nesmiš izaći. Ja nisam mogo izdržat, tako su lipe i ošo sam. I odonda sam njiov.“

EVALUACIJA -Učenici analiziraju svoj rad i govore o svojim iskustvima sa strahom.STRAH OD NEPOZNATOG

STRAH OD NESTVARNOG

Doživljaj i kritički stav

Nastavna cjelina: boja

Boja kao pokazatelj emocije

 Nastavna jedinica: kontrast toplo – hladno

 Motiv: nevizualni – emocije- strah

Likovni problem: kontrast toplo – hladno

Likovna tehnika: kombinirana – akvarel i flomaster

REPRODUKCIJA:  Edvard Munch, Krik

Strah od nepoznatog

ISHOD

OŠ LK A.4.2.

Učenik demonstrira fine motoričke vještine upotrebom različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitom likovnom izražavanju.

Učenik u stvaralačkom procesu i izražavanju koristi:

– likovni jezik (obvezni pojmovi likovnog jezika i oni za koje učitelj smatra da mu mogu pomoći pri realizaciji ideje u određenom zadatku)

– iskustvo usmjerenog opažanja

– doživljaj temeljen na osjećajima, iskustvu, mislima i informacijama

– slobodne asocijacije na temelju poticaja.

OŠ LK B.4.1 Učenik opisuje likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj u cjelinu.

-opisuje osobni doživljaj djela i povezuje ga s vlastitim iskustvom mislima i osjećajima

MOTIVACIJA

LEGENDA IZ VRBANJE-ZAVIČAJNI GOVOR

Bio je neki stari didak, najviše je volio po stre dane biti na guvnu iza kuće. Ukućanima to nije bilo ništa neobično jer je od mladosti bio malo čudan. Volio je po noći odat , a po danu spavat. Posli cio dan pričo da je umoran. Radi njegovog noćnog izlaženja selo i zadrugari su počeli virovati da je vilovnjak.

Sve su to bile priče dok se  momci iz kuće ne okuraže i jedne noći za punog miseca uprate ga. Didak nije išo daleko. Samo do velikog rasta na livadi, niz guvno. Ono što su vidili začudilo ih je i zbunilo.

Vitra ni daška, a rast šušti i grane se povijaju. Didak ko da se s nekim divani i pomalo igra oko rasta. Nakon nekog vrimena začuju i svirku, a nigdi nikog. Utekoše glavom bez obzira. Sutradan jedan se okuraži i pita didakao tom , a ovaj mu ispriča. „E, sinko, vile su me zavele jednu noć davni, a znaš, kad te one zavedu nesmiš izaći. Ja nisam mogo izdržat, tako su lipe i ošo sam. I odonda sam njiov.“

LIKOVNI RADOVI UČENIKA:

Skip to content