eTwinning projekt "Volim Republiku Hrvatsku"
Učenici 3.a razreda sa svojom učiteljicom Katicom Vareševac su se ove školske godine uključili u eTwinning projekt „Volim Republiku Hrvatsku“.
Voditeljica projekta je učiteljica 4.c razreda iz 3. OŠ Bjelovar Nataša Brekalo.
3.a razred i učenici iz Bjelovara surađivali su i u međunarodnom projektu „Naša mala knjižnica.“
O PROJEKTU
Kroz ovaj projekt želimo upoznati dijelove Republike Hrvatske kao i povijesno-kulturni identitet pojedinih krajeva Republike Hrvatske. Kroz pogled narodnih običaja slavljenja Božića, hrane, nacionalnih parkova ili parkova prirode koji su blizu određenog zavičaja prikazati šarolikost i ljepotu zemlje upoznavajući i poznate osobe, sportaše te znanstvenike.
CILJEVI
-upoznavanje s nacionalnim identitetom
-razvijanje kod učenika kritičko razmišljanje
-upoznavanje učenika s prirodnim ljepotama RH
-razvijanje i poticanje tolerancije, suradničkog i istraživačkog učenja
-razvijati moralnu, društvenu, gospodarsku i političku svijest kod učenika
RADNI POSTUPAK
Od listopada do svibnja odraditi svaki mjesec jednu temu; Dan kravata, Istražujemo Hrvatsku, Božić u mom kraju, Nacionalni parkovi ili parkovi prirode u RH, Učimo glagoljicu, Grb mog zavičaja ili mjesta, Hrvatski sportaši. Izrada uvodne i završne ankete projekta.
18.10.2021. započeli smo naš projekt "Volim Republiku Hrvatsku" nacionalnim identitetom KRAVATOM. Hrvatski sabor je 2008. godine proglasio 18.10 Danom kravata.
Projektom smo obilježili taj dan od Vrbanje, Bjelovara, Čazme, Zagreba do Zadra i Sukošana.
Dan kravate u 3. a razredu
Učenici su istraživali nose li njihovi očevi kravate?
O svojim očevima i njihovom odnosu prema kravati napisali su kratak osvrt i javno ga podijelili s ostalim učenicima.
Aktivnost “Neću da budem kao moj tata da mi problem stvara jedna kravata”, učenici 3.a razreda proveli su u svladavanju vještine vezanja kravate.
Motivima na kravati željeli smo prikazati ljepotu naše Cvelferije koju krase šume hrasta lužnjaka, lijepa priroda i plodna žitna polja. Boje su vesele, razigrane, vedre kao mi Slavonci.
LOGO PROJEKTA
25. 10. 2021. učenici su iznosili ideje za LOGO projekta "Volim Republiku Hrvatsku" i vizualno ga prikazali. Tri sljedeća rada će sudjelovati u izboru za najbolji LOGO projekta.
LOGO 1 - 3.a razred, OŠ Mare Švel-Gamiršek, Vrbanja
LOGO 2 - 3.a razred, OŠ Mare Švel-Gamiršek, Vrbanja
LOGO 3 - 3.a razred, OŠ Mare Švel-Gamiršek, Vrbanja
Predstavljanje 3.a razreda ostalim školama u projektu vidljivo je na poveznici https://youtu.be/4AGfQrQ0WMM
BOŽIĆ DOLAZI S NAJLJEPŠIM PJESMAMA
Učenici 3.a razreda OŠ Mare Švel-Gamiršek pripremali su se za Božić kao što su nekada njihovi roditelji, bake i djedovi.
Tijekom Došašća svako su jutro odlazili na Mise Zornice , radovali se sa sv. Nikolom , sijali pšenicu na sv. Luciju. Najviše su se veselili Kokošijem Badnjaku kada su išli od kuće do kuće i kokodakali želeći domaćinima sreću i blagostanje. Na Badnjak su kitili “krizban kriskinglama” ( šećernim bombonama umotane u sjajni papir) i ležali na slami .
Sakupljali su stare božićne čestitke i izrađivali svoje.
Kako bi što vjernije prikazali običaje , učenici su se obukli u dijelove dječje nošnje , djevojčice u skuterice , a dječaci u” košulje i gaće”. Na nogama su imali gumene čizme. Domaćin je na sebi imao “špenzle”
( muški plavi kaput od valjane vune dvanaest šara karakterističnim za naš kraj -Cvelferiju) , domaćica se ogrnula toplom vunenom maramom.
Sve možete vidjeti na :
https://hr-hr.facebook.com/1529532710623344/videos/457684372689146/
Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva
Učenici 3. a razreda OŠ Mare Švel-Gamiršek iz Vrbanje kroz različite aktivnosti su učili o glagoljici,povijesnom hrvatskom pismu koji je nezaobilazni simbol nacionalnog identiteta.
Kako bi im bilo zanimljivo u projekt smo uključili i suradnice: knjižničarku Suadu Lučić i kreatorice Etno butika "Mara" Vesnu i Mariju Milković.
Knjižničarka ih je "Stazama glagoljaša" odvela u daleku povijest prvoga pisma , a kreatorice svojim odjevnim predmetima dale ideje za njihove unikatne radove.
Tijek radionice vidljiv je na poveznicama
https://read.bookcreator.com/DQ0pbZMP4GOwmWqbaqMLWxRboO93/vw1duztTRmyo00Eqc2GHsg
ABECEDOM KROZ ZAVIČAJ
"Abecedom kroz zavičaj" su učenici 3.a iz Vrbanje na zanimljiv način prikazali svoj zavičaj. Istražili su, naslikali, objasnili posebnost svoga kraja slovima abecede. Složili su u slovaricu koja se nalazi na https://read.bookcreator.com
/DQ0pbZMP4GOwmWqbaqMLWxRboO93/M_VVYLj8RaO_IbwfZ5f4mg
Moje mjesto
OŠ Mare Švel-Gamiršek
nalazi se u Vukovarsko–srijemskoj županiji .
Prostor koji okružuju šume hrasta lužnjaka na sjeveru , te rijeka Sava na jugu naziva se Cvelferija.
Na području današnje Vrbanje nekada je bilo puno vrba , te se smatra da je mjesto po tome dobilo ime .
Tako se Vrbanja prvi put spominje 1443. godine kao Possesio Werbanya što znači
Kako učenici 3.a vide svoju Vrbanju pogledajte u kratkom videu. https://youtu.be/zcHMO8uhxAw
Grb i zastava mjesta
Vrbanja se nalazi u Vukovarsko-srijemskoj županiji . Ona je i općinsko središte kojem pripadaju još Soljani i Strošinci.
„Grb Vrbanje je u četvrtastom štitu, u zelenom polju, u glavi žuto-zlatno hrastovo lišće i žir, dolje četiri-zlatna klasa pšenice. Zastava je bijela sa žuto obrubljenim grbom u sredini. Svečana zastava bijeli je gonfalon trokutastog kraja sa zlatnim resama, s grbom u sredini, imenom općine iznad i grančicom hrasta i snopom žita ispod. "
https://zeljko-heimer-fame.from.hr/hrvat/hr-vu2.html -preuzeto 05.05.2022.
Učenici 3.a posjetili su načelnika Općine Vrbanja Velimira Redla koji im je opisao simbole na zastavi i grbu . Načelnik im je objasnio nastanak ovakvog izgleda grba i zastave od ideje do idejnog rješenja, te koje zakonske procedure je trebalo provesti da bi zastava i grb imali današnji izgled.
Učenici su načelniku donijeli slike grba i zastave koji su slikali na satu Likovne kulture . Likovni problem im je bio redefinicija .
Poznate Vrbanjke, poznati Vrbanjci
Vrbanja je zanimljivo selo i puno je pojedinaca koju su svojim radom prepoznati u našoj Cvelferiji i slavonskim županijama. Učenici su se odlučili prikazati one koji su poznati diljem naše domovine. Izabrali su književnika Antu Kovača i naravno našu Maru Švel-Gamiršek, političara Mateja Jankovića prvog župana Vukovarsko-srijemske županije i ministar poljoprivrede, Vjekoslava Jankovića kazališnog i filmskog glumca i ravnatelja Drame HNK u Osijeku , Elizbetu Burg , Miss Univerze 2012, i boksača Hrvoja Sepa.
Svoje izlaganje su realizirali u kamišibaj formi pripovijedanja.
Kako je bilo pogledajte https://read.bookcreator.com/DQ0pbZMP4GOwmWqbaqMLWxRboO93/W5yj7UnhTJOobaO8rynVHw
Sportaš iz Vrbanje
HRVOJE SEP -BOKSAČ
HRVOJE SEP -BOKSAČ
Hrvoje Sep, hrvatski boksač. Natjecao se u osmini finala Olimpijskih igara 2016. u poluteškoj kategoriji - do 81 kilograma. Brončanu medalju je osvojio na Europskom amaterskom prvenstvu 2011. i 2015. godine. Momčadski je prvak WSB iz 2011., 2013. i 2015.
Hrvoje se rodio u Vinkovcima, živio u Vrbanji, sad živi u Zagrebu.
Budući da je pravi Vrbanjac ima puno prijatelja i svi ga poznaju. Hrvoje je i kum učeniku Lorenzu Brčić, te je došao na njegovu Prvu svetu Pričest.
Sandro Begić je izrazio želju da se fotografira s njim.
Hrvoja smo prikazali i kao poznatog Vrbanjca i o njemu pripovijedali u kamišibaj formi.
Stvarni i virtualni svijet
Učenici 3.a razreda iz Vrbanje ove godine u sklopu nastave Prirode i društva proučavaju svoju županiju. Jednodnevnom nastavnom ekskurzijom „Putujem županijom“, vidjeli su i doživjeli sve ono što su učili iz udžbenika, gradove županije: Vukovar, Vinkovce, Županju, Ilok i Otok, te njihove znamenitosti.
Kako Vukovarsko-srijemska županija izgleda u virtualnom svijetu pokazao nam je Vladimir Vranešević , knjižničar Bibliobusne službe Gradske knjižnice Vinkovci .
„Djelatnici Gradske knjižnice i čitaonice Vinkovci prvi su u Hrvatskoj kreirali virtualni svijet u odgojno-obrazovne svrhe, uz pomoć djelatnika Vukovarsko-srijemske županije još 2018. godine osmislili su projekt Virtualna stvarnost u Bibliobusu.
VR tehnologija u ovom projektu na inovativan način simulira sadržaje (scene) vezane uz Vukovarsko-srijemsku županiju iz kulture, znanosti, povijesti, zemljopisa, sporta itd., koji su prilagođeni učenicima osnovnih i srednjih škola.
Ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda nastavnih predmeta i odgojno-obrazovnih očekivanja međupredmetnih tema realizira se na zanimljiv i nov način u virtualnom okruženju, a učenicima omogućuje stjecanje znanja, vještina i stavova suvremenim metodama poučavanja.“
Izvor :https://gkvk.hr/projekt-virtualna-stvarnos-u-bibliobusu-2-plus-vr-u-bib-2/
Kada su učenici stavili VR naočale, vidjeli su Vučedolska golubicu, Orion, rimske careve rođene u Cibalama, nogometna lopta i tenis u Županji, Vukovarski vodotoranj, Vinkovačke jeseni, Franjo Hanaman, crkva Sv. Bartola u Novim Mikanovcima, slavonske gajde, Spačva i hrast lužnjak samo su dio bogatog edukativnog sadržaja.
Ovo je jedan dodatni, zabavni i novi način korištenja suvremene tehnologije i sadržaja putem IT-a.
Opasnosti u stvarnom i virtualnom svijetu
Na Satu razrednika učenici 3.a iz Vrbanje realizirali su temu vezanu za prevenciju nasilničkog ponašanja u stvarnom i virtualnom svijetu.
Igranjem uloga učenici su prikazali opasnosti u jednom i drugom okružju.
Promatrali su , uočavali i zaključivali o primjerenom i neprimjerenom ponašanju i tako stvarali sliku o sebi.
Izražavali su se IK terminologijom netiquette (pravila lijepog ponašanja na mreži) i nasilje preko interneta – cyberbullying.
Svoje znanje provjerili su u wordwall kvizu.
Učenici 3. razreda istraživali su nacionalne parkove u Republici Hrvatskoj.
Budući da u razredu ima dvanaest učenika , osam NP odlučili smo se raditi u paru i i individualno. Učenici su dobii smjernice za istraživanje po kojima su osmislili plakat i javni nastup. Pri svom istraživanju koristili su tiskane i digitalne izvore znanja te osobna iskustva.
Svojim istraživanjem došli su do odgovora na pitanja: Što su nacionalni parkovi?
Zbog kojih posebnosti su proglašeni zaštićenim dijelom prirode?
Koliko ima NP u Republici Hrvatskoj i gdje se nalaze?
Tijek radionice vidljiv je na https://wakelet.com/wake/sOYeKOU1OciOdf8eNqiUQ ,
a javna prezentacija https://youtu.be/qeUuoGhyTmM
PREZENTACIJA PROJEKTA
Prezentacija projekta "Volim Republiku Hrvatsku"
Učenici 3. a razreda javno su prezentirali aktivnosti i tijek provedne projekta:
05.05. 2022. djelatnicima Općine Vrbanja
https://www.opcina-vrbanja.hr/posjet-ucenika-3a-opcini-vrbanja/
18.05. 2022. učiteljici RN Marini Kemenj učenicima i roditeljima 3. i 4. razreda.
3. 19.05. 2022. prezentacija djelatnicima bibliobusne službe Gradske knjižnice Vinkovci
4. Javno predstavljanje putem facebook stranice Škole
Videokonferencija učenika 3.b iz Čazme i učenika 3.a iz Vrbanje
Učenici 3.b iz Čazme su predstavili svoj razred , školu, grad i poznate osobe svoga mjesta novim prijateljima iz Vrbanje.
Zatim su Dijana Purić i Dominik Bašić učenici iz Vrbanje putem prezentacije prikazali svoju Vrbanju nekada i sad. Poznate Vrbanjke i poznate Vrbanjce predstavili su svi učenici i zapjevali pjesmu "Alaj volim igrati ceranca kad se uvatim do mladog Vrbanjca".
Upoznavanje domovine na izvanučioničkoj nastavi
Od 24.05. 2022. do 27.05.2022. učenici 3.a iz Vrbanje zajedno s 4.a iz Vrbanje i 3. i 4. razredom iz Vladislavaca boravili su u Orahovici u školi u prirodi .
Orahovica je grad u Virovitičko-podravskoj županiji.
Svojim je sjevernim dijelom Orahovica otvorena prema ravničarskim predjelima, a jugozapadnim dijelom graniči s obroncima Papuka i Krndije, odnosno s Parkom prirode Papuk. (izvor wikipedia)
Tako su učenici upoznali brežuljkasti dio svoje domovine. Tijekom boravka izmjenjivale su se različite zanimljive aktivnosti.
Najprije su upoznali grad.
Vidjeli su lokomotivu "Ćiro" koja je nekada prolazila kroz grad Orahovicu.
Energiju vode doživjeli su pokraj vodenice.
Slušali legende o Ružica gradu, promatrali ga i fotografirali ,ali se nisu uspinjali do njega.
U aleji ruža.
Jahanje na ranču "Koral".
O životu šume kao životne zajednice biljaka , životinja i mikroorganizama radionicu je vodio diplomirani inženjer šumarstva .
Prošetali smo i vinogradima kojih u našoj ravnoj Vrbanji nema.
O spašavanju na vodu prezentaciju je vodio djelatnik spasilačke službe Crvenog križa Osijek.
Nismo zaboravili nastavu.
Sportske aktivnosti.
Svaku večer druženje s novim prijateljima.
Najzabavnije im je bila obuka plivanja i noćno kupanje.
Svoje doživljaje izrazili su ružom u Ljetopisu.
Projekt je nagrađen ocjenom kvalitete-Nacionalna služba za podršku Hrvatska.
« Ožujak 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
ŠKOLE |
TISAK |
• VEČERNJI LIST |
• JUTARNJI LIST |
• HRVATSKI RADIO VUKOV... |
• ŠKOLSKE NOVINE |
• https://phet.colorad... |
Zakoni |
VAŽNI LINKOVI |